4 Nisan 2014 Cuma

BEN MUTLU OLMAYI ÖĞRENDİM


Bir akşam iş çıkışı arkadaşımın biri bana “Senin kadar mutlu sağlık çalışanı görmedim” dedi. Aslında bu tespite şaşırmamıştım çünkü günümüzde mutsuz çalışan kişi sayısı çok fazla.Ona, mesleğe ilk başladığım zaman  yapmış olduğum tercihimi anlattım:  
“Mezun olduktan sonra ilk iş günü merakla  kliniğe gittim. Daha ilk anda çalışanların ve hastaların mutsuz yüz ifadeleri dikkatimi çekmişti.Hemen hemen herkes mutsuzdu.Günün sonunda bende kendimi mutsuz hissederek ayrılmıştım.Ve anladım ki bu şekilde ben bu işi yapamaycaktım. Ve o anda kendi kendime bir karar aldım:‘Ya burda mutlu olmayı öğrenecektim ya da diğerleri gibi mutsuz olacaktım.’”

O gün aldığım kararı, hayatımın her anında uygulamayı öğrendim. Ve fark ettim ki yaşadığımız her durum karşısında kendimize iki şık sunmalıyız, ya iyi olacağız ya da kötü.Bu iki şık arasında da tercihi kendimiz yapıyoruz.Hangisini tercih eder ve inanırsak onu yaşamış oluyoruz.Gittiğim her yerde burayı seveceğim dedim ve sevdim.Yaptığım her işte tercihimi,sevmekten yana kullandım ve severek yaptım. Bazen tam tersi oldu sevmeyeceğimi anladım ve hemen bulunduğum yeri ya da yaptığım işi değiştirdim.Tercihlerimiz bizim elimizde ve tercih ettiğimiz yolda hangi duyguyla yürüyeceğimiz de.

Mutlu olmak için beklemeyin...Mutluluğu tercih edin ve hayatınıza devam edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder